Kvällens snappat upp..


Jag satt och googlade på om killar inte borde tvätta händer före dem kissar i stället för efter.. Iaf så läste jag på nåt forum där en kille tyckte att det är äckligt när andra killar inte tvättar händerna efter sig ex på krogen.. Då svarde en annan kille så här:

" Fattar du hur uttorkande kontinuerliga handtvättar med tvål är för huden, säg att jag går på toa 3-4 ggr varje gång jag är på krogen (ganska realistiskt va?) och går på krogen en gång varje vecka/helg, om jag skulle tvätta mina händer varje gång skulle min hud se ut som en gammal röv? "
 
Jag tyckte den kommentaren var lite rolig.. :) Men å andra sidan så måste jag själv också lägga mig i diskussionen, iaf här på min blogg. Varför inte bara smörja in sig med nån kräm varje dag så torkas inte huden ut? Jag förstår hur han tänker, men jag brukar iaf alltid tvätta händerna efter toalettbesök och jag brukar också smörja in händer antal gånger i veckan för att inte torka ut dem.. Mina händer blir iaf inte uttorkade efter fyra tvättar, utan kanske efter två dagar.

Jag tycker man ska tvätta händerna efter, även om man bara kissat. För att ex så är ju inte spolarknappen världen renaste grej m.m.. Jag tycker också att killar borde tvätta händerna före att dem kissar.. Nästan hellre före än efter, faktiskt. Den anledningen är ju dels för dem själva med tanke på bakterier och dels för den tjej han är tillsammans med.

Vad tycker ni? 
  

Kommentarer
Postat av: emmy

jooo de vare ;D

2010-04-07 @ 18:22:09
URL: http://brunettehett.webblogg.se/

Kommentera snällt!

Ditt namn:
Varit här förut?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att ange din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0