Brottsliga Svergie..



Vad det är som händer kan man ju undra! Den som kollar på efterlyst kan ju inte missat skjutningarna i Malmö och alla dessa våldtäkter och våldtäktsförsök i Örebro. Helt sjukt. Tänk att ett fåtal personer (som man tror det handlar om) ställer till så mycket..

Jag hörde att i jönköpingslän är det län där polisen delar ut mest fortkörningsböter. Det kan man verklingen förstå anledningen till. Folk i Jönköpingslän, i småland kör som idioter!! :O

Några meter utanför sovrumsfönstret är det gångbana, där kör det bilar in ändå i bland. Jag som inte ens har körkort vet att man ska köra väldigt försiktigt och speciellt i svängar om man inte ser så bra vad som finns bakom hörnet.. Nej då, har sett hur fort dem brassar på.. Gissar på 35 - 40 km/h. Tänk om det skulle stå en tant eller katt där.. :O

Oftast så kör folk i 70 km/h när det är 50 km/h. När det är 30 km/ så kör dem i 50 km/h osv. *Önskar att mitt jobb var att dela ut böter här..*
Hehe ;D

P.s här i småland kollar jag åt varje sida flera gånger innan jag går över en väg. Fast en långtradera eller bil som är långt borta, så kan det hända att man inte hinner över för att dem kör så fort. Läskigt.


Kommentarer

Kommentera snällt!

Ditt namn:
Varit här förut?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att ange din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0