Ljuset är viktigt




Alltså våran lägenhet är en bra mörkis till lägenhet. Den står förhållande till ljuset fel. Så på morgon är det ju i ljust i vardagsrummet/baksidan sedan försvinner solen under hela dagen. Klockan halv 5 till klockan 7 på kvällen är det sol in i sovrummet. Men då vistas man ju vanligtvis inte i sovrummet direkt. Så det är lite störande det här med ljuset i våran lägenhet.

 

På vintern när det blir mörkt redan vid 4 till 5 så har vi bara den lilla solen på morgon från vardagsrummet, men då är man ju oftast inte i vardagsrummet heller, på morgonen alltså. Tycker om den här lägenheten men ljus är viktigt för mig. Förra året mådde jag ett tag nästan illa på vintern av att det var så mörkt i lägenheten. Man får liksom jämt tända i köket typ. Inte på morgonen då, men annars, så som nu exempel mitt på dagen.. Alltså visst det är ju ett visst ljus på dagen allmänt, men jag tycker om att solens strålar ska titta in lite dem också ^^,

Hur har ni det med ljuset i eran lägenhet/villa?

Jag säger bara tur att man inte ska bo här hela sitt liv i alla fall. Men jag gör det bästa av saken i alla fall. Jag går ut på dagarna och tar vara på solen utifrån, försöker vara där ljuset är i lägenheten så gott som det går osv.


Kommentarer

Kommentera snällt!

Ditt namn:
Varit här förut?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att ange din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0