Så får du snabbare mobilt bredband! Tips.


Här kommer lite tips till er som har mobilt bredband och tycker att det är segt.

Tips nummer ett är att anpassa hur mycket du vill använda internät med hur mycket pengar du vill lägga på ditt mobila bredband. Om man väljer så billigt som möjligt är det mest till för att läsa hotmail och lätta användningar.. Om du är ute i stort sett varje dag, bloggar, kolla youtube osv är det bra att kosta på hastigheten.

Tips nummer två är att varje gång du är klar med internät, så koppla ner. Vet du att du ska gör något i 20 till 30 minuter, så koppla ner internät! Det sparar man hastighet osv på. Jag kopplar jämt ner internät om jag går i från datorn. Jag är inte uppkopplad tex bara för att ha msn ständigt på.. För då får man räkna med segt internät när man verkligen behöver det. Ju mindre du kan slippa att använda internät, ju snabbare blir det till det dem gångerna du verkligen behöver det eller till det du vill!

Tips nummer tre är att ha så få sidor uppe samtidigt. Att du gör klart en sida i taget och sedan stänger den.. Inget märkvärdet som sådant med det. Men ibland när internät går sakta kan det hjälpa att inte ha får många sidor uppe.

Ett dator tips.

Ett tips till att själv datorn i sig ska gå lite snabbare är att diskfragmatera. Den kan man enkelt finna om man säker i start menyn i sök fältet.

Hoppas att ni får glädje utav dessa tips som jag delade med mig av! Kram!


Kommentarer
Postat av: TC

Jag köpte den på ikea, vet inte om man kan kalla det för en riktigt aloe vera men... Hoppas att du hittar en =) Ha en bra dag =)

2010-01-16 @ 14:52:00
URL: http://theresreiman.blogg.se/
Postat av: TC

Jag tycker det är jätte kul med inredning.. Ok,vitt är ju jätte fint tycker jag.. Om du vill ha lite färg så kan du ju isf köpa en färg glad kruka till blomman du hade tänkt köpa =)

2010-01-16 @ 19:38:44
URL: http://theresreiman.blogg.se/

Kommentera snällt!

Ditt namn:
Varit här förut?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att ange din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0