Besök av mormor..

Ni som inte tror på andra sidan och att själen lever vidare behöver inte läsa det här..

 

Nu börjar det för dem som tror eller vet att andra sidan finns.. 

 

Förra året en kväll i juli, efter tolv på natten, kändes det helt plötsligt som att jag inte var ensam.. Sa godnatt till mammsen och syster, satte på ljudbok och försökte få bort den känslan.. Var van att vara uppe lite senare så satt och pyssla med kvitton och lyssnade lagom högt på ljudbok. 

 

Efter en stund hör jag att det är något som låter eller så, ett prasslande ljud från nån stans.. Det låter fler gånger, så jag pausar och ska kolla vart det kommer i från och vad det är. Hittar ingenting som kan ha gjort det ljudet. Jag sätter inte på ljudboken i fall att det skulle låta igen och fortsätter att pyssla med kvitton..

 

Efter en liten stund kommer ljudet igen och det kommer från dörren där jag har lagt i plastrullar och påsar.. När jag kollar ser det ut som att plastrulle liksom rör sig eller studsar till och där kommer ljudet i från också.. Blev jätte rädd. Måste varit något från andra sidan som gjorde så att plastrullen studsade flera gånger liksom.. Efter det kändes det som att någon stryckte mig över pannan och håret.. Det slutade med att jag tog en madrass och la mig och sov i mammas rum, där jag till slut somnade..

 

Dagen efter berättar jag händelsen för mamma och efter ett tag säger hon att; hade min mamma levt hade hon fyllt år idag. Så vi är helt bombsäkra på att det är min mormor som hälsade på mig, på sin födelsedag! Tror inte att hennes avsikt var att skrämma mig så klart. Men jag som inte vet vad det är frågan om blir ju så klart rädd.

 

I år glömde jag bort vilket datum exakt det var som min mormor fyllde så jag blev ju så klart rädd i år också. För några dagar sen fyllde hon, min mormor. Som året innan kom hon efter klockan tolv på natten (hennes födelsedag) och hälsade på. Sambon hade slocknat och jag satt vid datorn och tänkte gå och lägga mig.. Jag hör att det kommer ljud ifrån köket.. Jag försökte väcka sambon och sa: älskling, det är någon i köket.. Åh, så blev jag rädd (fast än jag inte behöver), det är ju bara min mormor.. Jag kände också som att hon stryckte mig över panna och håret. 

 

På morgonen såg jag att mamma hade ringt och jag ringde upp henne och frågade på en gång: fyller din mamma år idag? - ja! 

 

Kul med sånt besök av mormor, när man tänker efter nu i efterhand. Ska skriv upp i min kalender till nästa år, så att jag inte behöver var rädd. 

 

När jag gick på privatsittning, hos ett medium så var det dessutom min mormor den första som kom och pratade. Hon kom med jätte bra råd ocg tips.. Har skrivit ett blogginlägg om det.. Så min mormor finns absolut med mig i mitt liv, fast från andra sidan..

 

Jag är glad för det.


Kommentarer
Postat av: moath

sv: tack för din röst! :D

2010-07-12 @ 16:00:43
URL: http://jagharenrosacykel.blogg.se/
Postat av: EmbLeM

SV: Ja visst är dem söta :)



Usch låter läskigt

2010-07-12 @ 18:53:57
URL: http://emblems.blogg.se/
Postat av: Johääni

Min mormor är också död, hon dog i julas. Men ibland känns det som att hon finns kvar här. :)

2010-07-15 @ 11:01:29
URL: http://johaani.webblogg.se/

Kommentera snällt!

Ditt namn:
Varit här förut?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att ange din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0