Det är skillnad på veterinär och veterinär!


Det vill jag verklingen påstå efter besöket idag.. Lite utanför Örebro förut så var vi och kollade upp den nya katten om det var katt öronskabb i örat.. Det var det och vi fick direkt något recept att hämta ut. Det besöket hos veterinär tog 5 minuter och knappt ingen information. Det kostade 600 kr! Själva recpetet kostade runt 250 kr (inte inräknat med dem 600).. Sen kronglade den veterinären jätte mycket med själva recepten också. Först receptet så missade han att skriva med till 5 katter (min tre plus mammas två). Andra gången skrev han fel om hur man ska använda medlet.

Aja.. besöket idag var lite billigare här nere i Småland och definitivt värt pengarna! Jag skulle kolla upp min han katt om han fått katt öronskabb under läppen, hakan och näsan för att han hade svarta prickar. Tack och lov så var det inte det. Men veterinären här kollade mer än så.. Hon lyssnade på hjärtat, vägde honom (han väger redan 5 kilo:), kolla igenom pälsen, kollade det jag trodde var skabb och skrev ett recept utifall att det skulle finnas något (eftersom han kliar sig). Det vart cirka 500 kr och det var det verklingen värt, snacka om stor skillnad på veterinär och veterinär! Glad Var där 40 minuter dessutom.. ^^

Bokade dessutom kastrering till vår hona.. Vi orkar inte med jamandet, så det får den här braiga veterinär här i småland ta handom Kyss Kram!


Kommentarer

Kommentera snällt!

Ditt namn:
Varit här förut?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att ange din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0