Stearinljusets färg betydelse

Jag har hittat lite info på nätet att stearinljusets olika färger har sin varsin betydelse. Här har jag sammansatt info om några färger.. Om man vill utföra ljusmagi, så ska man säga det som står mellan "".

Vita ljus: Den vita färgen står för rening, energi och helande. Den hjälper till att stärka den inre drivkraften, och gör att man på rätt sätt kan tillämpa sina erfarenheter på sig själv men även också på andra. "Jag är renad. Jag är beskyddad. Jag är ett med det vita ljuset och den gudomliga sundheten".

Orangefärgade ljus: Minskar bekymmer och svårigheter . Väcker det själsliga och andliga inom dig. "Jag vill överkomma hinder! Jag vill nå mitt mål!"

Röda ljus: Ger positiv energi vid utmattning och trötthet. Bra att tända vid kärleksritualer eftersom att det sägs dra till sig det motsatta könet. Även bra att använda när man behöver extra styrka eller mod. "Vitalitet! Vitalitet! Vitalitet! Låt lidelsens kraft brusa upp i mig!"

Blå ljus: Helandets färg som symboliserar andligheten. Känns bra när själsliga problem ska lösas eller en rädsla ska över vinnas. Skänker lugn och harmoni. "Fred vare i mig och runt mig."

Gröna ljus: Hjälper vid ekonomiska svårigheter, ger klarhet i viktiga beslut, löser upp själsliga knutar samt stärker självförtroendet. Används ofta till olika materiella ritualer.

Guldfärgade ljus: Visar vägen till lyckan, håller olyckan borta, hjälper att lättare klara sådant som är omöjligt att ändra på. Önskningar kan gå i uppfyllelse. "Pengar och rikedom, kom till mig, så att jag blir mer välbärgad och därmed kan vara mer generös mot andra."

Silverfärgade ljus: Man blir medveten om självbedrägeri och undanröjer dessa. Brist på självförtroende kan vändas till något positivt. "Insikt, drömmar och intuition kom till mig, och välsigna mig med visdom och självförståelse."

Gula ljus: Upphäver fruktan, alstrar och stimulerar lugn. Kännertecknar det som rör intellektet och sinnet. Gult är bra att använda när du står inför en mental utmaning som till exempel en separation eller flytt. Kan dämpa depressionestillstånd. "Lycka och glädje, kom till mig. Det förtjänar jag!"

 Från dem här och den här sidan kommer källan i från.

Jag tände ett gult ljus utan att veta vad det hade för betydelse osv och jag kände mig gladare när jag hade det tänt.


Kommentarer
Postat av: Malin

Svar: Tack :)

2010-10-05 @ 15:36:24
URL: http://maulun.blogg.se/
Postat av: ninni

sv: ska bara plugga.. gör dudå? :)

2010-10-05 @ 17:06:06
URL: http://ninniisabella.blogg.se/
Postat av: t h a i p i n n e n ♥

sv; haha okej vad tråkigt :D

2010-10-05 @ 18:57:13
URL: http://thaipinnen.blogg.se/
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

vad kul att höra dessa betydelser. Tycker andlighet och mystik är intressant :)

2010-10-09 @ 19:56:52
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera snällt!

Ditt namn:
Varit här förut?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att ange din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0