En bra start på dagen..


..för mig är att få lite sol på sig. Jag sätter mig inte och solar hela kroppen och inte heller ansiktet. Men benen som inte är så känsliga och som jag vill bli bruna om - solar jag :)

 

Vi vet ju nackdelarna med solen, så jag tänkte berätta några fördelar med att sola med måtta en liten stund om dagen!

 

¤ Solen hjälper huden att bilda D-vitamin och som är viktigt för skelettbildning och immunförsvar.

 

¤ En lätt ljusbrun ton (som uppnåtts genom försiktigt solande) betyder att kroppen byggt upp sitt eget pigmentskydd mot solens strålar.

 

¤ Solljuset kan dessutom ha en antidepressiv effekt.

 

 

Jag är vit-rosa just nu och mitt mål är att få en lättbrun färg.


Kommentarer

Kommentera snällt!

Ditt namn:
Varit här förut?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att ange din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0